Wat heb ik bijgeleerd op digital boost day 2022?

Ik heb op de dag van digital boost day 2 sessie bijgewoond. de sessie over google die over de verschillende tools van google ging. En dan nog de sessie yappa die ging over hoe een website er goed uit ziet en doet wat moet. Ik ga wat meer in detail over beide sessies in de volgende alinea’s.

De sessie over google tools. Deze sessie werd gegeven door Astrid Van Damme. Die deze sessie heel vlot en goed heeft gegeven. In deze sessie heb ik veel bijgeleerd. Zoals dat het gebruik van sommige tools beter zijn voor het milieu. Zoals het gebruiken van google docs of google sheets. Het is namelijk beter voor het milieu om 1 bepaald bestand te delen dan door te sturen in bijlage via mail. binnenin google docs of sheets als je het wilt delen met iemand kan je specifiek kiezen wat deze persoon wel of niet kan aanpassen.

Nog andere handige tools waarover ik heb bijgeleerd. Google forms een handige tool om enquêtes te maken of het maken van een document waar mensen zich kunnen inschrijven voor een evenement. Google sites een tool die je helpt om een website te maken. Ze heeft hierbij wel gezegd dat het niet evengoed werkt als WordPress maar het kan de basics. Google keep is een tool die je helpt om dingen te onthouden door verschillende postites te maken. is ook handig als je aan het brainstormen bent om al verschillende ideeën te onthouden. Dan hebben we ook nog iets gezien over goolge Workspace is een plek waar je documenten op 1 plek kan delen, samenwerken in real time, veilig delen en zelfs kunt video chatten en scherm delen. dit is heel handig als je als groep van verschillende plekken aan 1 document wilt werken.

Ik vond deze sessie heel handig en zal sommige tools die ik nog niet gebruikte beginnen gebruiken. Ik vond dit heel leerrijk en handig. en zal zeker de informatie die me is mee gegeven gebruiken in mijn verdere leven.

Sessie twee ging over hoe een website er wel en niet moet uiztien en dat het doet wat moet. Deze sesie werd gegeven door Yoeri Severy. In deze sesie werd er vooral uitgelegd dat de hoe je website er uit ziet en werkt heel belangrijk is voor de klantvriendelijkheid. Hij herhaalde vaak de zin: “je moet je website kunnen zien op 2 manieren. hoe de mensen je website van buiten naar binnen zien en hoe mensen je website van binnen naar buiten zien.” Ik heb deze zin goed onthouden en zal dus meer nadenken als ik bezig ben met men website hoe mensen men website zien. Hij toonde dan ook de slechtse website van België. Deze was zo slecht omdat het onoverzichtelijk was. Er veel verschillende en lelijke kleurencombinaties waren. Dat zorgt er natuurlijk voor dat mensen niet tot je website zijn aangetrokken. iets wat ik ook zal toepassen is dat hij zei dat je moet nadenken hoe je je doelgroep gaat bereiken en ervoor kan zorgen dat deze doelgroep gemakkelijk en efficiënt te werk kunnen gaan op je website. Dit is iets wat ik zeker zal onthouden als ik bzig ben met men website.

Ik vond deze sessie ook zeer interessant en zal alle tips zeker mee nemen en gebruiken. Het was allemaal heel duidelijk en overzichtelik uitgelegd. Ik vond persoonlijk de eerste sessie handiger dan de tweede sessie. De digital boost day vond ik heel leerrijk en ik zal er volgend jaar zeker nog eens naar toe gaan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *